•  |

ideály nepotrebujú len krídla, ale aj miesto odkiaľ by mohli vzlietnuť a ja sa snažím toto miesto nájsť ... Zoznam autorových rubrík:  nedeľné haikuhudbaminiatúrySúkromnéNezaradené

hudba

Richard Müller - Ešte (recenzia)

Erik Varchol

Richard Müller - Ešte (recenzia)

Rok Richarda Müllera. Aj takto by sa dal nazvať rok 2011. Našej žijúcej legende priniesol nielen beznádejne vypredané Potichu tour 2, či akýsi narodeninový darček k 50tinám v podobe boxu Všetko, ale po roku a pol aj ďalší z radových albumov, kde sa 12 nových skladieb ukrýva pod názvom Ešte.

• 21. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 344x
  • 2
40 rokov Imagine . . .

Erik Varchol

40 rokov Imagine . . .

Písal sa koniec leta roku 1971 keď sa v New Yorku, v štrvti Greenwich Village usídlil John Lennon s Yoko Ono. Vo svete bola v tom čase témou číslo jedna vojna vo Vietname, ktorá práve v tomto období spustila v celej Amerike mierové protesty, dovtedy nebývalých rozmerov. Lennon - niekdajšia hviezda The Beatles prichádza do USA už ako "obyčajný" človek, kde nový domov z neho nadoboro vyzlečie šaty popidolu. Práve tu v New Yorku, v tunajšom umeleckom a politickom prostredí, nachádza Lennon akési svoje druhé ja,a tak nečudo, že sa z neho na ďalšich pár rokov stal popri hudobníkovi, aj jeden z vlajkonosičov nemalej flotily bojujúcej proti nezmyselnosti vojen. John s Yoko si však do USA so sebou zobrali ešte niečo. Projekt s názvom "Imagine"...

• 11. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 344x
  • 0
Dobré ráno, alebo "We are the world" na slovenský spôsob

Erik Varchol

V lete roku  1985 sa konal, azda najväčší koncert všetkých čias, ktorý si história bude navždy pamätať pod názvom Live Aid. Pri tejto príležitosti vznikli dve skladby, z ktorých sa tá známejšia, We are the world, za pomerne krátky čas stala hitom a zároveň akousi legendou.Pred pár týždňami sa na internetovej stránke youtube, pod názvom Dobré ráno, objavila zrejme jej, dosť nevydarená slovenská "verzia" z roku 1986.

• 14. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 039x
  • 6
Je Desmod naozaj až tak zlý ?

Erik Varchol

Je Desmod naozaj až tak zlý ?

Každý začiatok nového roka zažíva hudobná sféra šoubiznisu malý sviatok v podobe Grammy Awards. Pod týmto názvom sa „ukrýva" odovzdávanie cien, patriace už desaťročia k tomu najvýznamnejšiemu, čo môže interpret v hudobnom priemysle dosiahnuť. Podobným spôsobom si hodnotí pôsobenie umelcov azda každá krajina, v ktorej má čosi takéto opodstatnenie. U nás na Slovensku si po stroskotanom projekte Aurel túto „výsadu" za posledné roky prisvojuje Radio_head Awards.

• 6. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 411x
  • 1
Jana Kirschner - Krajina rovina (recenzia)

Erik Varchol

Keď sa vydavateľstvo Universal Music pred pár rokmi rozhodlo, dať Jane Kirschner ponuku nahrať a vydať album predovšetkým pre západný trh, našej rodáčke z Martina tým jemne pootvorilo bránu do svetovej popmusic. Okolo nahrávania sa však vytvorilo veľké mediálne haló a tiež možno aj určité náznaky megalománie, ktoré mu vôbec neprospeli. Samotný album s pôsobivým názvom Shine bol nakoniec po známych komplikáciách vydaný v roku 2007, no napr. v Británii kde vznikal vôbec nevyšiel. Aj keď mala naša obľúbená speváčka pod taktovkou producenta Rossa Culluma ( Tori Amos, Enya, Paul McCartney . . . ) všetky predpoklady na to aby sa znej nakoniec stala „Norah Jones strednej Európy" predsa sa len rozhodla vrátiť späť domov, kde nám po siedmych rokoch od vydania albumu Veci čo sa dejú prichádza vyrozprávať svoj príbeh v albume Krajina rovina.

• 20. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 691x
  • 20
Richard Muller - Už (recenzia)

Erik Varchol

Richard Muller - Už (recenzia)

V polovici osemdesiatych rokov mal Richard Muller, vtedajší študent scenáristiky na VŠMÚ jeden sen. Chcel po vzore dnes už kultových Depeche Mode založiť hudobnú skupinu so „živým" bubeníkom a troma hráčmi na klávesové nástroje. A tak sa aj stalo. So svojou skupinou Banket vydal 3 LP, po ktorých začiatkom deväťdesiatych rokov nasledovala sólová dráha. Tá z neho, za pomerne krátky čas urobila žijúcu legendu československej popmusic.

• 17. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 112x
  • 2
IMT Smile - Odysea 2 (recenzia)

Erik Varchol

IMT Smile - Odysea 2 (recenzia)

Hudobné zoskupenie vystupujúce pod značkou IMT Smile netreba slovenskému publiku nejako zvlášť predstavovať. Po viacmenej hluchom či nejasne sa formovanom období prvej polovice 90tych rokoch, kde ľudia začínajú byť pomaly presýtení kapelami typu Elán či Team, sa v tej druhej polovici, začína písať, akási "nova éra" slovenskej popmusic, kde sa jednou s vlajkových lodí nových kapiel stáva, práve hudobné zoskupenie okolo bratov Táslerovcov.

• 28. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 065x
  • 0
The Beatles - (ako to všetko začalo)

Erik Varchol

The Beatles - (ako to všetko začalo)

Hovoríme tomu popmusic. Tým krátkym spievaným posolstvám, ktoré sa na nás "valia" už niekoľko desaťročí z médii toho najrôznejšieho druhu. Populárna hudba ako taká vznikla z tzv. worksongoch, kde až postupným vývojom cez ragtime a rock n roll dosiahla dnešnú výlučne opusovú podobu. Svoju azda najväčšiu revolúciu zažila v šesťdesiatych rokoch minulého storočia, po ktorej sme boli a ešte stále sme, svedkami neustáleho rodenia sa nových a nových žanrov a štýlov. Každá revolúcia má svojho nositeľa a ani v tomto prípade to nebolo ináč. Dnes už hádam ani neexistuje niekto kto by nepoznal štyroch mladíkoch z Liverpoolu, tých, z ktorých sa za pomerne krátky čas stali kultúrne ikony 20. storčia. Táto hudobná senzácia si hovorila The Beatles - a toto je jej príbeh, príbeh ako to všetko začalo.

• 31. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 252x
  • 2
Zuzana Smatanová - Gemini ( recenzia )

Erik Varchol

Zuzana Smatanová - Gemini ( recenzia )

Už samotný anglický názov Gemini hovorí o tom, že po výlučne slovensky spievanom albume Tabletky odvahy, nás opäť čaká, možno akýsi návrat k začiatkom. Speváčke sa zrejme za posledné dva roky od vydania posledného albumu nazbieralo toľko skladieb, že tento krát neváhala urobiť čosi čo u nás zas nie je až takým zvykom pri radových albumoch a vydala rovno dvojalbum. Už v celku zaujímavý a trefný názov samotného dvojcédé, ticho naznačuje, že Smatanová svoju tvorbu zrejme rozdelila, a že nás čakajú v podstate dva albumy čo sa napokon aj stalo.

• 4. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 925x
  • 47
Katarína Knechtová - Zodiak (recenzia)

Erik Varchol

Katarína Knechtová - Zodiak (recenzia)

Slovenská popmusic nebola nikdy nejako veľmi bohatá na speváčky. Každá doba síce priniesla aj interpretov nežnejšieho pohlavia, no keď sa pozrieme na kvalitu hudobného umenia, ktorým sa prezentovali, tak tie skutočne dobré nakoniec tvorili iba malú hŕstku, ktorú bolo neraz možné spočítať na prstoch jednej ruky, no a čo sa týka obdobia posledných rokov nie je tomu ináč.

• 7. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 550x
  • 2
U2 - No Line On The Horizon – recenzia

Erik Varchol

U2 - No Line On The Horizon – recenzia

Hudobnú skupinu U2 netreba nejako zvláštne predstavovať. Od vzniku v roku 1976, má na svojom konte 12 albumov a vyše 170 miliónov predaných nosičov, čo jej členom vynieslo dokopy 22 cien Grammy.Hudobná štvorica Paul Hewson „Bono“, David Ewans „The Edge“, Adam Clayton a Larry Mullen, sa v relatívne krátkom čase od vydania svojho prvého albumu Boy v roku 1980, dostala medzi najpopulárnejšie rockové kapely na svete.

• 11. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 497x